אודות ד"ר ינון שפירא

ינון שפירא

ד"ר ינון שפירא סיים ב-2014 לימודי רפואה בפקולטה על שם סאקלר באוניברסיטת תל אביב. את ההתמחות ברפואת עיניים  השלים במחלקת עיניים של המרכז הרפואי רמב"ם שבחיפה ב-2019. לאחר ההתמחות ד"ר שפירא המשיך לשלש תת-התמחויות בתחום הפלסטיקה של איזור העיניים (אוקולופלסטיקה), ומתוכן שנתיים במרכזים מובילים באנגליה ובאוסטרליה. תת-התמחות באוקולופלסטיקה כוללת הבנה מעמיקה של בעיות ומחלות של העפעפיים, דרכי הדמעות, וארובת העין, והטיפול הניתוחי בהן, וכן כוללת את המימד האסתטי של שיפור והצערת מראה העיניים והפנים.  

ראשית דרכו בהכשרה באוקולופלסטיקה הייתה במרכז הרפואי שיבא, ביחידה לאוקולופלסטיקה שתחת ניהולו של פרופ' גיא בן-סימון. לאחר שלשה חודשים, הוא עבר לתכנית יוקרתית ותחרותית באנגליה, במרכז QVH) Queen Victoria Hospital), שהוא מפורסם כאחד מהמרכזים בהם "נולד" כל תחום הפלסטיקה הכללית. שם ד"ר שפירא הוכשר בשיטות מתקדמות בפלסטיקה של העפעפיים ואיזור העיניים, טיפולים מתקדמים בשיתוק עצב הפנים (פציאליס), תיקון צלקות, הסרת גידולים בעפעפיים, ושחזורים מורכבים של העפעפיים. בנוסף, הוא הוכשר בניתוחים מתקדמים לטיפול בחסימת דרכי דמעות, כולל יצירת מעקף בגישה אנדוסקופית דרך חלל האף הטבעי וללא חתכים חיצוניים (endoscopic-DCR). לאחר סיום שנת ההכשרה ד"ר שפירא נשאר בבית החולים QVH כמנתח למשך שלשה חודשים נוספים ואז המשיך לתת-התמחות נוספת באוסטרליה. 

באוסטרליה במרכז שלישוני גדול, ד"ר שפירא הוכשר תחת המנטור פרופ' דינש סלבה שהוא אחד ממובילי הדעה העולמיים בתחום ארובת העין וכן ניתוחי מערכת דרכי הדמעות. זהו אחד מהמקומות הלא רבים בעולם בהם ניתן לקבל הכשרה נאותה בניתוחי ארובת העין. זאת מפני שהמקרים בהן נדרשת התערבות כירורגית אינם שכיחים ויש צורך במרכז רפואי עם מומחיות בתחום ארובת העין שיכול לרכז מקרים המופנים במיוחד מתוך אוכלוסיה גדולה. באוסטרליה המשיכה הכשרתו והתמקצעותו בכלל התחומים של אוקולופלסטיקה, אך עם דגש וחשיפה למחלות ובעיות בארובת העין. 

כיום ד"ר שפירא הוא רופא בכיר ומומחה בתחום האוקולופלסטיקה, דרכי דמעות, וארובת העין במרכז הרפואי כרמל שבחיפה. הוא מתגורר עם אשתו ענבר (שגם היא רופאה) ושלשת ילדיו במושב עין איילה שבחוף הכרמל. 

ניתוח אוקולופלסטי

תת-התמחות ייחודית זו כוללת ניהול של מגוון מצבים המשפיעים על העפעפיים, ארובות העיניים ודרכי הדמעות, כמו גם הליכי הצערת הפנים. בין אם אתם מתמודדים עם גידולים בעפעפיים או בקרבת העין, צניחת עפעפיים (פטוזיס),  בעיות הקשורות לעיניים במחלת גרייבס (בלוטת התריס), או מעוניינים לחקור פרוצדורות קוסמטיות כגון בלפרופלסטיה (לטיפול בעודפי עור, שומן או "שקיות" מסביב לעיניים), לד"ר שפירא יש את הידע והמיומנויות המתקדמים שידריכו אתכם במסע שלכם בזהירות ובביטחון.

למנתח אוקולופלסטי (מנתח פלסטיקה של איזור העיניים) יש הכשרה מיוחדת לטיפול במגוון בעיות בעפעפיים ומסביב לעין. מכיוון שלבעיות ואף לטיפולים אלו יש השפעה אדירה על בריאות העיניים, הנוחות בעיניים, ואף על הראייה, על מנתח אוקולופלסטי להיות דבר ראשון מומחה ברפואת עיניים. כך ניתן להבטיח שהניתוח מותאם לא רק לצרכים האסטתיים של המטופל (שהם כמובן חשובים!), אלא גם מיטיב עם העין והראייה. כך הבדיקה, התכנון, הביצוע והמעקב שמים בדגש את החשיבות של בריאות העין. השילוב של הכשרה ניתוחית כפלסטיקאי של איזור העיניים עם מומחיות ברפואת עיניים מאפשרת תוצאות טובות גם מבחינה אסתטית וגם מבחינה תפקודית. 

ניתוח דרכי דמעות למצבים של עין דומעת ("דמעת")

ניתוחי דרכי דמעות, מרכיב מרכזי נוסף במומחיות של ד"ר שפירא, כולל טיפול במצבים המשפיעים על ניקוז תקין של דמעות מהעיניים. בעיות כגון חסימת דרכי דמעות וזיהומים עלולות להוביל לרטיבות יתר (עין רטובה או "דמעת"), אי נוחות בעיניים, או אפילו זיהומים כרוניים.  הבנתו של ד"ר שפירא את מערכת הדמעות הסבוכה ומיומנותו בניתוחים מתקדמים (כגון גישה אנדוסקופית דרך האף ללא חתך עורי) מאפשרים לו לספק הקלה ולהחזיר את תפקוד הדמעות התקין, ובכך לשפר את הראייה, הנוחות, ואיכות החיים הכללית של מטופליו.

ניתוח ארובת העין 

תחום מאתגר ומסובך זה דורש הבנה מדויקת של המבנים העדינים בתוך ארובת העין. ד"ר שפירא עבר הכשרה במרכזים שנחשבים מהמובילים בעולם בתחום מחלות וניתוחים של ארובת העין. הוא מיישם את מומחיותו לטיפול במגוון מצבים כגון גידולים בארובת העין, פציעות טראומטיות (כגון שברים בקירות הארובה), מחלות דלקתיות, מחלה ארובתית שנובעת ממחלת גרייבס בבלוטת התריס (Thyroid eye disease) ועוד. 

Call Now Button
×